Интервју са Алексом Шљиванчанином, професором историје

– Како сте постигли толику заинтересованост за додатну наставу и такмичење из историје?

Веома је тешко одговорити на ово питање. Вероватно су ученици препознали моју добронамерност и посвећеност. Свакако, требало би истаћи и добру атмосферу и лепо дружење које смо успоставили на часовима додатне наставе.

– Како мотивишете ученике и шта све ученици добијају осим дипломе?

Мислим да их највише мотивишем тако што радим и учим са њима. Требало би нагласити да ученици који на републичком такмичењу освоје једно од прва три места добијају „Видовданску награду“ која има и свој новчани део. Поред тога, ученици осмог разреда који на републичком такмичењу освоје једно од прва три места добијају и додатне бодове за упис у средњу школу.

– Знате ли податак колико сте ученика водили на републичко такмичење и колико сте имали пласмана на републичком такмичењу?

Ако сам добро израчунао,  до сада је 26  мојих ученика остварило пласман на републичко такмичење.  Десетак ученика се и у VII  и у VIII разреду пласирало на републичко такмичење, тако да је то укупно 36 пласмана.  Освојено је 14  републичких награда  – 2  прве награде, 5 других и 7 трећих. Два ученика, Лука Миланко и Аљоша Ковачевић, освојили су републичке награде и у VII  и у VIII разреду.

– Да ли бисте издвојили нечији успех, или вам је успех сваког ученика драгоцен?

Наравно да је успех сваког ученика драгоцен, али бих ипак издвојио резултате Луке Миланка. Он је, наиме, на републичком  такмичењу у VII разреду освојио прво место, а на републичком такмичењу у VIII разреду друго место. Колико је мени познато, ни један ученик до сада није освојио прво место на такмичењима и у VII и у VIII разреду, тако да се Лукин успех може сматрати једним од највећих успеха од како се организују такмичења из историје.

– Како сте ви заволели историју?

Морам признати да то није била љубав на први поглед. Много више су ме, на пример,  занимали новинарство и књижевност. Стицајем околности,  ипак сам уписао и завршио студије историје и,  мало по мало, она је постала мој живот. Историју волим, али је књижевност и даље моја тајна љубав.

– У ком моменту живота сте одлучили да предајете историју?

Веровао сам да ћу свој радни век провести у неком архиву или музеју. Посао у школи ме у почетку уопште није привлачио. Међутим,  док сам чекао посао у музеју  почео сам да радим у једној од новосадских школа.  Убрзо сам схватио да је посао наставника најлепши посао на свету и надам се да ћу се овим послом бавити до одласка у пензију.

– Који вам је најзанимљивији део историје?

Период између Берлинског конгреса и Првог светског рата, посебно историја Црне Горе у време владавине Николе I Петровића Његоша.

 

 

 

Припремиле

Маша Антић VIII2 и Маша Милутиновић VIII4

Категорије